Fabuła
"Raport Pentagonu z roku 1993 stwierdzał, że gwałtownie rosnące koszty w połączeniu z coraz mniejszym budżetem pozostawiły wojsko bez realnego i wykonalnego planu zastąpienia starzejącej się floty myśliwców. (...) Istniała obawa, że Stany Zjednoczone nie będą miały wystarczającej liczby samolotów, by właściwie bronić swoich interesów." W. Chan Kim, Renee Mauborgne "Strategia Błękitnego Oceanu"
W Pentagonie możliwości
Akcja gry rozgrywa się w Pentagonie. Siły zbrojne Stanów Zjednoczonych stoją przed wyzwaniem kupienia super nowoczesnego samolotu bojowego. Chcą przeznaczyć na ten cel największą w historii wojskowości sumę: 200 miliardów dolarów. Dowódcy Sił Powietrznych, Piechoty Morskiej i Marynarki Wojennej spotykają się na strategicznym posiedzeniu, aby wspólnie uzgodnić, jaki model myśliwca zamówić.
Błękitny Ocean
Fabuła gry oparta jest na rzeczywistym wyzwaniu, przed którym stanęła armia amerykańska w latach 90. Konieczność wymiany przestarzałej floty myśliwców i ograniczenia budżetowe popchnęły dowódców do uruchomienia rządowego programu Joint Strike Fighter. Jego efektem miał być super nowoczesny model myśliwca do wspólnego użytku w całej Armii.
Amerykańscy dowódcy musieli pogodzić interesy z pozoru nie do pogodzenia: wybrany samolot miał spełniać oczekiwania wszystkich jednostek zbrojnych. Kulisy programu JSF opisali Kim i Mauborgne w swojej książce "Strategia Błękitnego Oceanu" jako przykład umiejętności myślenia o rynku w kategoriach wykraczających poza tradycyjną segmentację.
Nie tylko dla generałów
Militarna fabuła gry, uwalniając graczy z codziennych schematów, świetnie odzwierciedla złożone i wymagające realia świata biznesu: trzy siły zbrojne, ale jedna armia. Różne departamenty, ale jedna firma. Partykularne interesy, ale wspólny cel strategiczny i powiązania budżetowe. Tak jak i w świecie biznesu: gra toczy się o najwyższą stawkę: od wynegocjowanych warunków zależą nie tylko losy dowodzonych przez generałów armii, ale i ich indywidualne kariery.
Negocjator Najwyższych Lotów
Negocjatorzy w grze - tak jak w złożonej biznesowej rzeczywistości - muszą sprawnie analizować złożone dane, podejmować decyzje w warunkach niepewności i reagować na posunięcia partnerów. Przystępując do negocjacji, działają w warunkach wysokiego ryzyka. Zwycięstwo jest możliwe tylko dzięki dobremu, wnikliwemu przygotowaniu do negocjacji i rozpoznaniu interesów drugiej strony.